Att jobba hos MedHelp Sjukvårdsrådgivning
Vi har arbetat med sjukvårdsrådgivning i över 20 år. Utifrån vår innovativa kommunikationsplattform hanterar våra sjuksköterskor årligen mer än 2 miljoner vårdsamtal. För att komplettera våra vårdsamtal använder vi oss av digitala bild- och videolösningar.
Här har vi samlat information som kan vara bra för dig att känna till.
Att komma in i arbetet
Alla sjuksköterskor på MedHelp Sjukvårdsrådgivning arbetar utifrån en samtalsprocess och som stöd i arbetet används dessutom Region Stockholms hänvisningsstöd. För att lära dig de olika verktygen och införliva dem i samtalsprocessen får du en sju dagar lång introduktionsutbildning. Under de dagarna genomför du digitala kurser, tränar de nya kunskaperna genom simuleringar utifrån olika patientfall samt tar egna samtal med en mentor i medlyssning. När du är redo i slutet av introduktionsutbildningen arbetar du självständigt med nära tillgång till mentor och driftkoordinator på telefon och chatt.
MedHelp Sjukvårdsrådgivning erbjuder möjligheten att arbeta hemifrån
Vi erbjuder möjligheten att arbeta hemifrån men du är välkommen att arbeta från något av våra kontor i Stockholm, Kalix eller Kristinehamn.
För dig som väljer att arbeta hemifrån har vi listat några punkter som kan vara bra att känna till.
Kollegor, mentorer och chefer
Kollegorna, din mentor och din närmaste chef är dina kontaktytor på distans och då via olika digitala kanaler.
Företagets försäkring
Vid arbete någon annanstans än i MedHelp Sjukvårdsrådgivnings lokaler gör företagets försäkringsgivare en bedömning vid eventuell uppkommen skada och om skadan har uppkommit i anslutning till arbetets utförande.
Vid arbete hemifrån/distans ansvarar du som arbetstagare för att du har en hemförsäkring.
Vad behöver du när du arbetar hemifrån?
- En arbetsplats där du kan stänga dörren om dig för att säkra sekretessen enligt hälso- och sjukvårdslagen.
- En bra bredbandsuppkoppling med router.
Det är viktigt att du kan arbeta ostört samt att du har en bra fysisk arbetsmiljö med god ergonomi. MedHelp Sjukvårdsrådgivning värnar om att din arbetsmiljö ska vara så bra som möjligt.
När du planerar din arbetsmiljö, är det bra att tänka på följande saker:
- Att arbeta i ett rum där du under dagtid får in dagsljus.
- Att variera din arbetsställning under dagen med hjälp av ett höj- och sänkbart skrivbord.
- Att ha en ställbar och bekväm kontorsstol.
- Att se till att du har en bra belysning och god ventilation i rummet.
- Fungerande, kontrollerad brandsläckare.
- Fungerande, kontrollerad brandvarnare.
Från MedHelp får du låna följande
- Två skärmar
- Tangentbord
- Mus
- Sithskorthållare
- Headset
Vi rekommenderar också
- Höj- och sänkbart skrivbord
- Ställbar och bekväm kontorsstol
- Bra belysning
- God ventilation
- Fungerande, kontrollerad brandsläckare.
- Fungerande, kontrollerad brandvarnare.
Välkommen till oss på
MedHelp Sjukvårdsrådgivning!
Teamchef Maria från Mönsterås var den första teamchefen att leda hela sitt team på distans. Här berättar hon om sina tankar om distansarbetet på MedHelp.
Maria Elofsson
Teamchef på MedHelp
”Om du vill ha ett spännande jobb där du utvecklas varje dag och känner att du gör nytta, och inte är rädd för förändring, då är detta ett jobb för dig.”
Cecilia Hansen
Driftkoordinator på MedHelp